1. Ana Sayfa
  2. Teknoloji Haberleri
  3. Facebook, Dijital Gerçeklik Geleceğine Doğru İlerlerken Adını Değiştiriyor

Facebook, Dijital Gerçeklik Geleceğine Doğru İlerlerken Adını Değiştiriyor

Facebook Metaverse

Bugünden itibaren Facebook uygulaması yeni bir şirket adı altında hareket edecek: Meta . 

CEO Mark Zuckerberg bugün yaptığı açıklamada, şirketin “önce metaverse” olacağını söyledi, bu da zamanla Meta çatısı altındaki diğer ürünlere erişmek için bir Facebook hesabı kullanmanız gerekmeyeceği anlamına geliyor. 

Bu aynı Facebook metaverse zamanda şirketin işlerini iki farklı faaliyet segmenti olarak raporlayacağı anlamına gelir: biri uygulama ailesi için, diğeri gelecekteki platformlardaki çalışmaları için (bu segmentin adı Reality Labs olacaktır). Şirket niyetinde 1 Aralık başlayan yeni bir hisse senedi bildirim, MVRS, altında ticaret. 

CEO Mark Zuckerberg, duyuruyu Perşembe günü 2021 Facebook Connect etkinliğinin açılış konuşması sırasında yaptı . (Şirket adı değişikliği , The Verge‘den gelen bir raporun ardından önceki bir spekülasyon kaynağıydı .) “Bu sonraki bölüme başlarken kimliğimiz hakkında çok düşündüm” dedi. “Facebook ikonik bir sosyal medya markası ama yaptığımız her şeyi kapsamıyor.”

Zuckerberg, insanları birbirine bağlamak için teknoloji geliştirdiklerini ve metaverse’in basitçe “bir sonraki sınır” olduğunu savundu. 

“Cihazlarımız hala insanlar değil, uygulamalar etrafında tasarlandı” diye ekliyor. “İnşa etmemize ve kullanmamıza izin verilen deneyimler her zamankinden daha sıkı kontrol ediliyor.”

Zuckerberg, neredeyse tüm açılış konuşmasını, metaverse vizyonundaki farklı bileşenlerin pratikte nasıl görüneceğini gösteren bir planı dikkatlice ortaya koydu. Sosyal medya uygulamalarını geliştirmeye devam edecek olsa da, zaman içinde şirketin markasının tek bir ürünle daha az sıkı bir şekilde bağlantılı olacağını umuyor.

Metaverse özünde , Zuckerberg’in videodan sonra (fotoğraflardan ve metinlerden evrimleşen) sonraki sürükleyici dijital ortam olacağını düşündüğü somutlaştırılmış bir internet olacak. Bunu sanal ışınlanma veya çeşitli sanal gerçeklik ile artırılmış gerçeklik sosyal deneyimlerini birbirine bağlayan bir internet gibi hayal edin.

Ekrana bakmak yerine, bu deneyimlerin “içinde” olabileceksiniz. Bu, meta veri deposunun tanımlayıcı niteliği olan, paylaşılan bir alanda derin bir varlık hissi yaratarak başarılabilir. Bu, şirketin yaptığı veya yapacağı Oculus Quest 2 cihazı veya diğerleri gibi donanım gerektirecektir.

Zuckerberg ayrıca bu yıl içerisinde kullanıcıların sanal gerçeklikte Messenger aramaları yapabileceklerini duyurdu. Sanal gerçeklik, oyun için yeni bir potansiyelin kilidini de açabilir, bu da birçok kişinin metaverse’e adım atması için bir geçit olabilir, dedi.  

Bunu etkinleştirmeye yardımcı olabilecek bir sanal özellik, Insight SDK, Interaction SDK ve Voice SDK gibi araçları içerecek olan yeni tanıtılan “Presence Platform”dur. Bu araçlar, kullanıcıların sanal deneyimlerinde el veya ses etkileşimlerini kullanmalarına izin verecek. (Bir SDK, bir “yazılım geliştirme kitidir”.)

Spark AR adlı bir araç, insanların onlarla etkileşime girebileceği gerçek dünyaya derinlik ve tıkanıklık içeren 3B nesneler yerleştirebilir. 

Ek olarak, “Cambria” adlı yeni bir donanım projesi, fiziksel dünyanızı bir kulaklıkta daha iyi temsil etmek için sensörler, izleme, derinlik algısı ve yeni optikleri birleştirebilecek. 

Oculus’un baş bilimcisi Michael Abrash, ekran, ses, girdi, dokunma (bir cihazda fiziksel olarak hissettiğiniz geri bildirim), el takibi, göz takibi ve karma gerçeklik teknolojisini geliştirmek için çalıştıklarını söyledi. yeni nesil metaverse. Yüz ifadesi ve beden dili, boşluklar, nesnelerin nasıl hareket ettiği, nesnelerin nasıl etkileşime girdiği ve etkileşime nasıl tepki verdiği ile gerçekçi insanları yeniden yaratarak, yeniden yapılandırılmış gerçeklikte ekibin çalışmalarının örneklerini gösterdi. Bu, gerçek dünyadaki nesnelerin dokusunu ve geometrisini indeksleyerek yapılır. Kısa bir demoda, bir araştırmacının AR gözlükleri, odayı ve içindeki nesneleri haritalamalarına yardımcı oldu ve hangi nesneyle etkileşime geçmek istediklerini tahmin etmek için göz hareketlerini kullandılar. Daha da önemlisi, meta veri deposu, farklı uygulamalara bağlanabilen ve kullanıcıların öğeleri ve verileri farklı sanal alanlara getirmesine ve hatta artırılmış gerçeklik aracılığıyla bunları fiziksel dünyaya yansıtmasına olanak tanıyan yeni bir platform olacaktır. Başka bir deyişle, ürünler yalnızca tek bir uygulama veya platform yerine meta veri deposunun tamamında kullanılabilir. 

Zuckerberg, NFT’lerin dijital odalarda görüntülenebileceği ve bağımsız yaratıcıların ve işletmelerin yeni içerik, hizmetler, deneyimler veya ürünler sunarak sanal bir pazar aracılığıyla metaverse ekonomisini oluşturabileceği bir gelecek çizdi. Yapay zeka ve sinirsel motor kontrolü ile birlikte sinirsel arayüzler, beyin sinyallerini komutlara çevirebilecek. 

Şirket, geliştiricilere ve yeni kullanıcılara katılmaları için teşvikler oluşturmayı düşünüyor. Bunlar, ücretleri düşürme, cihazları destekleme veya benimsemeyi artırmak için bunları maliyetle satma gibi seçenekleri içerir. 

Bununla birlikte, Zuckerberg’in hayallerinin metaverse‘sinin kesinlikle tam olarak var olmadığına dikkat etmek önemlidir. Zuckerberg, şu anda yalnızca temel yapı taşlarının çalıştığını söyledi. Sonuç olarak, teknik zorluklar devam ediyor; örneğin artırılmış gerçeklik donanımını ve güçlü bilgisayarları bir çift gözlüğe sıkıştırmak kolay değil. 

Yazar Hakkında

Yorum Yap